Vannak rossz szokások Ashura napjával és Muharram-mal kapcsolatban, amelyekről nincs semmi a Shariah-ban. Megóvhatjuk magunkat attól, hogy ezekbe a rossz szokásokba és újításokba essünk bele, mert ez bűn is.
1. Néhány ember az Ashura jelentőségét Hussein mártírságának tulajdonítja. Nem kétséges, hogy Hussein halála egy tragikus rész a történelmünkben, viszont nagyon egyszerű ok miatt nem lehet ennek tulajdonítani Ashura napját, mivel annak jelentősége a Próféta (béke legyen vele) idején derült ki, sokkal korábban, mint ahogy unokája Hussein megszületett volna.
2. Megint más emberek szerencsétlen hónapnak tartják Muharramot Hussein miatt, mivel akkor lett meggyilkolva és ezért nem tartanak esküvőt vagy más ünnepet ebben a hónapban. Ez megint csak alaptalan és ellentmond a Koránnak és a Szunnának. Az ilyen babona társításnak számít, mert az ember egy bizonyos eseményt vagy személyt olyan erővel ruház fel, ami vagy használ vagy árt, de egyedül Allahnak van ereje minden dolog felett.
3. Pár ember azt gondolja, hogy Szunna egy bizonyos fajta ételt elkészíteni tizedikén és nagy összejövetelt tartanak, ennek megint nincs alapja a Shariah-ban.
4. Páran gyászolnak és siratják Husseint és ezért tartanak különleges megemlékezéseket. A Próféta (béke legyen vele) megtiltotta a gyászszertartást (halotti tort) tartsunk a halottnak, ami a Jahileeyah-ban (tudatlanság kora) volt szokás.
"Nem közülünk való az, aki a mellkasát üti, ruháit tépi és úgy sír, hogy jajong, mint a Jahileeyah-ban tették." (Bukhari)
Ha belegondolunk akkor ez a legnagyobb érdem és jutalom, amit Hussein kapott, amikor Allah útján harcolva esett el.
5. Néhányan egy más extrémitásba mennek és szépen felöltöznek, különleges ételeket készítenek stb. mintegy megünneplik ezt a napot és ez is a Korán és Szunna ellen van.
6. Mások különleges imákat tartanak vagy áldoznak vagy sírokat látogatnak Muharram tizedik napján azt gondolván, hogy különleges jutalom van ebben vagy nagy jelentősége van ennek a Shariah-ban és ez megint egyfajta újítás, amitől távol kell maradnunk.
Összefogallava: viselkedésünk ebben a hónapban a shahaba-hoz hasonló kell legyen, és nem a gyászolók, sem pedig az ünneplőkhöz hasonlónak.